La Diputació de València va estrenar este diumenge en el Teatre Principal de València el projecte ‘Temps d’abraçar’ amb una adaptació del Rèquiem de Mozart en versió dansa a càrrec de Crea Dance Company, l’exitosa companyia de María Rovira. Al voltant de 300 persones van presenciar en el teatre del carrer de les Barques, amb les oportunes mesures de seguretat anticovid, la primera entrega d'una iniciativa itinerant que recorrerà diferents municipis de la província.
Per part seua, el vicepresident de la Diputació Rafa García va qualificar l'estrena com “un acte meravellós que ens recorda la necessitat de l'abraçada en una societat com la nostra en la qual és fonamental”. “Estos esdeveniments culturals ens van donant oxigen després de 16 mesos de lluita contra la pandèmia”, va afegir García després de l'espectacle de Crea Dance Company, en el qual també van participar els orfeons de València i Aldaia i Symphonia Orbitalis.
Projecte itinerant
L'estrena en el Principal de ‘Temps d’abraçar’ tindrà continuïtat amb la programació de set concerts en altres tants municipis valencians, que hauran de sol·licitar l'organització de l'esdeveniment a la Diputació i complir una sèrie de requisits quant als espais i les mesures de seguretat pertinents. Amb un elenc professional que ha treballat l'adaptació multidisciplinària del Rèquiem de Mozart, els concerts itinerants tindran dos formats: tres simfònics amb orquestra, cor d'entre 50 i 70 intèrprets i quatre solistes; i quatre de cambra amb grup instrumental, cor d'entre 40 i 50 veus, òrgan, solistes i ballet en xicotet format.