• Cine
  • Diseño
  • Tecnología
  • Agricultura y Medioambiente
  • El buen yantar
  • Solidarios
miércoles, 22 de abril de 2026
  • Login
Noticias Comunitat Valenciana
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Entrevistas al completo
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar
No Result
View All Result
Noticias Comunitat Valenciana
No Result
View All Result
Home Valencia La Costera

El FirAll Xàtiva celebrarà el seu desè aniversari del 17 al 19 d’abril

La protagonista del cartell 2026 és la jove actriu xativina Marina Guerola

sábado, 28 de marzo de 2026
in Actualidad, En Valencià, La Costera

Xàtiva acollirà del 17 al 19 d’abril la desena edició del FirAll, una cita ja consolidada que posa en valor l’all tendre com a producte emblemàtic del territori, així com el treball dels agricultors locals i la riquesa gastronòmica i cultural vinculada a aquest cultiu.

Ja s’han iniciat diverses visites a camps agrícoles amb la participació de col·lectius i centres escolars com ara Aspromivise, Martínez Bellver, Gozalbes Vera, Acofem, CP Novetlè i Attilio Bruschetti, amb l’objectiu d’apropar el procés de cultiu de l’all tendre a diferents sectors de la societat. Aquestes visites estan programades entre el 24 de març i el 1 d’abril.

FirAll de XàtivaLa programació central del FirAll tindrà lloc del 17 al 19 d’abril a l’Avinguda Selgas (junt al Gran Teatre), amb un ampli ventall d’activitats que combinen gastronomia, cultura, música i propostes familiars.

El divendres 17 d’abril destacarà el concurs gastronòmic «El Simarro cuina l’all tendre» (10h), seguit de la inauguració oficial del FirAll 2026 a les 19 hores. La jornada es completarà amb el Firall Tast (19:30h), una experiència sensorial que fusiona el món de l’oli d’oliva amb els vermuts i licors artesanals, amb maridatge a càrrec de Bodega Eras i Campo Enguera.

El dissabte 18 d’abril començarà amb el concurs d’esmorzars firallers amb coques (9:30h) i la inauguració del segon dia amb el pregoner d’honor (10h), que aquest any serà l’ex edil Miquel Lorente. Al llarg del matí es desenvoluparan les jornades de cuina familiar amb el concurs MiniXef de l’All Tendre (10:30h), dirigides pels professors Fernando Cebrià i Javi Benavent, ex cuiner del Celler de Can Roca. També tindran lloc activitats infantils com «El tast secret» (11:30h) i l’obertura de l’Espai Firall Menut (d’11 a 14 h i de 17:30 a 19:30h), una zona dedicada al joc i la creativitat.

Entre altres activitats, s’inclou el pòdcast en directe «Bar Trinquet» (12:30h) amb la participació de l’historiador Vicent Baydal, el tradicional concurs de lligar alls tendres (17:30h), així com un homenatge als allers. La jornada conclourà amb tallers infantils i el Firall fest (18:30h), amb les actuacions de Los Saitis, Maravall i Cactus.

El diumenge 19 d’abril continuarà l’activitat amb l’Espai Firall Menut, un concert infantil a càrrec de Descabezadas amb Proyecto Caravana (12:30h) i tallers com ara «Insectes al Camp» (18h). La fira es clausurarà oficialment el mateix diumenge a les 19:30h.

La regidora d’Agricultura, Susana Gomar, ha destacat la importància de continuar «posant en valor un producte que forma part del nostre ADN com a ciutat», tot recordant que «durant aquesta dècada Firall ha crescut fins a convertir-se en una cita imprescindible que uneix agricultura, turisme, comerç i cultura». En aquest sentit, ha subratllat que es tracta «d’una fira que aposta per la nostra gent, pels nostres productors i pel futur del camp valencià».

Per la seua part, la primera tinenta d’alcalde Amor Amorós ha ressaltat que «és molt important vincular el FirAll amb l’educació, ja que les visites guiades que realitza Pep Botifarra ensenyen el camp i expliquen als més menuts quin és el procés fins a aconseguir el producte final». Amorós també ha destacat la col·laboració dels últims anys amb l’IES Simarro, subratllant que «la vessant educativa es transforma també en innovació gastronòmica», amb l’objectiu de millorar les condicions de les persones que treballen al camp.

A més, la primera tinenta d’alcalde ha fet referència a l’oferta cultural i musical de la fira, assenyalant que «tot el ventall de grups musicals és una aposta adreçada a tot tipus de públic». Segons Amorós, la música serveix per «posar en valor la nostra cultura i la nostra llengua», una línia de treball que, segons ella, les regidories han mantingut de manera habitual i que continua sent molt important per a la ciutat.

Cartell de FirAll 2026

La protagonista del cartell de FirAll d’aquest any, signat per Alfredo Pardo, és l’actriu xativina Marina Guerola, filla d’allers, que representa de manera clara el vincle entre la tradició i el futur. Arrelada a la terra i a les seues tradicions, encarna els valors d’esforç, identitat i estima pel territori que defineixen el caràcter de Xàtiva. La seua trajectòria vital i professional reflecteix eixa connexió entre el passat agrícola i una mirada oberta cap a noves oportunitats.

Cartell FirAllGuerola és una actriu amb projecció que porta el nom de Xàtiva més enllà de les nostres fronteres, convertint-se en un símbol d’orgull, arrels i talent; i representant a la perfecció aquest desè aniversari, com a pont entre les arrels i el futur, entre la tradició agrícola i el talent jove que impulsa iniciatives i dona visibilitat a la ciutat en nous escenaris.

Tags: FirallXàtiva
ShareTweetShareSend
Previous Post

Pirotecnia Alto Palancia se alza con el primer premio del XXX Concurs de Mascletaes Ciutat de Castelló

Next Post

Castellón presenta su nueva marca turística ‘Castellón, vivir lo auténtico’

Next Post
Presentación de la nueva marca turística de Castellón

Castellón presenta su nueva marca turística 'Castellón, vivir lo auténtico'

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Acepto la Política de Privacidad.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.




Lo último

Concierto 75 aniversario dels Cavallers de la Conquesta

La Banda Municipal homenajea a la Germandat dels Cavallers de la Conquesta en su 75 aniversario con el concierto «Memòries del Temple»

21 abril, 2026
Las escrituras del yo en el exilio republicano de 1939 en la Biblioteca Valenciana

La Biblioteca Valenciana celebra las X Jornadas Laberintos sobre ‘Las escrituras del yo en el exilio republicano de 1939’

21 abril, 2026
El Dragon de Oro en el Rialto

El Teatre Rialto presenta la premiada tragedia ‘El dragón de oro’

21 abril, 2026
Nueva imagen gráfica de La Mostra de València

Mostra de València – Cinema del Mediterrani estrena nueva imagen gráfica más actual, limpia y potente

21 abril, 2026

Lo más leído

  • Guardia Civil en Torrevieja

    La Guardia Civil de Chiva investiga al encargado de un bar con un taller ilegal y un salón de estética ocultos

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • La Universidad de Nápoles Federico II celebra su 800 aniversario con un Foro sobre reforma judicial y un homenaje a Antonio Camaró

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • La Dansà del Mocadoret llena la plaza de la Virgen de fiesta y tradición

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Aparece un cachalote sin vida y en descomposición en una playa de Oliva

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Diario asociado a

Diario asociado a

Controlado por OJDInteractiva

Controlado por OJDInteractiva
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Telegram
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

Contacto

Redacción

Publicidad

José A. Garzón
Email:
jgarzon@empatiamedia.com
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Entrevistas al completo
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Usamos cookies para asegurar que te damos la mejor experiencia en nuestra web. Si continúas usando este sitio, asumiremos que estás de acuerdo con ello.