• Cine
  • Diseño
  • Tecnología
  • Agricultura y Medioambiente
  • El buen yantar
  • Solidarios
miércoles, 17 de agosto de 2022
  • Login
Noticias Comunitat Valenciana
  • En Valencià
  • Alicante
    • l'Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • Campo de Alicante
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L'Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol - Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d'Albaida
    • La Serranía
    • Requena - Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Fogueres
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar
  • Opinión
No Result
View All Result
Noticias Comunitat Valenciana
No Result
View All Result
Home Cultura

La gran final completa en 2018 la trilogia de teatre social proposta per Europes menudes

jueves, 28 de diciembre de 2017
Sección: Cultura

Després de les obres ‘El circ de la frontera’ (2015) i ‘La fira invisible’ (2016), la trilogia proposada per ‘Europes menudes’ culmina enguany amb ‘La gran final’ | Es tracta d’obres molt participatives, construïdes amb esperit crític, però carregades d’esperança cap a la realitat social i política d’Europa | Fins al 31 de gener de 2018 es pot sol·licitar la realització de l’activitat per part dels ajuntaments de la demarcació de València

Les Europes Menudes és un projecte escènic que arreplega l'esperit nòmada del teatre, amb una participació activa d'estudiants acollits per la Universitat de València dintre del programa Erasmus, que pretén apropar als municipis de les comarques valencianes la realitat europea a partir de la representació de l’obra La gran final. Motiu pel qual compta amb el suport de l'Àrea de Cultura de la Diputació de València, que ha establert un conveni de cooperació cultural amb la Universitat de València per a poder dur a terme aquesta iniciativa.

Donat que València és la ciutat europea que més estudiants Erasmus acull, aquest és un projecte que permet fer-los una immersió directa i enriquidora en la cultura de carrer dels municipis valencians.

La gran final és la tercera part de la trilogia sobre les migracions que Escena Erasmus va començar amb El Circ de la Frontera (2016) i va continuar amb La Fira Invisible (2017). Es tracta d’un espectacle que aborda, amb honestedat i esperança, les possibilitats efectives de construir un futur millor.

Aquesta representació estarà interpretada per actrius i actors provinents de diferents parts del món, que demostraran sobre l'escenari que és possible treballar junts i superar les diferències. Una part del repartiment està composta per joves valencians, l'altra per joves europeus i la tercera per joves refugiats de diferents orígens, tots junts en un espectacle en clau de comèdia, ambientat en un gran estadi de futbol, ple de cançons, escrit per alguns dels nostres millors dramaturgs i preparat i dirigit per professionals contrastats de l'escena valenciana.

A més, per primera vegada en la història d’Escena Erasmus, aquest projecte s’obri a la participació activa dins del seu grup actoral de persones refugiades acollides a València. Durant aquest any, Escena Erasmus està celebrant els actes del projecte Erasmus+ Scene Network finançat per la Comissió Europea que permetrà consolidar l’intercanvi entre les seus Escena Erasmus de València, Marburg i Pàdua.

Inscripcions per a la gira 2018

Les inscripcions, orientades als ajuntaments de la demarcació de València, estaran disponibles a partir del 29 de desembre de 2017 i fins al 31 de gener de 2018, a través de la web www.escenaerasmus.eu.

Les representacions teatrals d'Escena Erasmus seran escollides, a excepció de les seus habituals de la Universitat de València, en funció de les peticions que arriben per part dels ajuntaments. En tindrà en compte el nombre d’actuacions per comarca, en una distribució territorial el més homogènia possible, a més de prioritzar les peticions de consistoris que no hagen gaudit encara de cap actuació de Les Europes Menudes.

Cooperació i intercanvi creatiu

El programa teatral de Les Europes Menudes ha estat ideat i dirigit per la companyia CRIT, des de l’any 2013, i participen en ell fonamentalment estudiants europeus d’intercanvi. Les Europes Menudes s'emmarquen dins de l'anomenat Projecte Teatral Europeu Escena Erasmus (Premi Europeu Carlemany del Parlament Europeu), un espai que pretén aprofitar el potencial creatiu dels estudiants que passen un any en diferents ciutats europees, fomentant la seua participació en la vida cultural d’aquestes ciutats.

L'Àrea de Cultura considera d'especial interés poder fomentar la cooperació europea en l’àmbit de la cultura, la joventut, i la projecció als pobles. En aquest sentit, Escena Erasmus és un projecte que compleix amb escreix aquests requisits, tot millorant el nivell de competència comunicativa i capacitats dels estudiants.

Així mateix, amb Les Europes Menudes es contribueix a promocionar la cultura internacional i les experiències d'intercanvi amb els pobles de les comarques valencianes; afavorir la veritable integració europea amb un paper actiu i protagonista dels joves estudiants; promocionar una “cultura immersiva”, que permeta experiències vitals orientades als pobles; i activar la consciència i l'esperit crític de la ciutadania.

De la mateixa manera, Escena Erasmus treballa en l’ampliació i consolidació de l’Erasmus Scene Network: una xarxa d’universitats europees que permetrà la creació i intercanvi d’experiències culturals realitzades per grups d’estudiants Erasmus, juntament amb estudiants locals. Actualment ja es desenvolupa amb èxit a les universitats de Marburg (Alemanya), Pàdua (Itàlia), Càller (Itàlia) i ben prompte es desenvoluparà a Granada i Bolonya (Itàlia) a més d’altres universitats del Regne Unit i Polònia que s’han interessat pel projecte.

L'any 2017 Escena Erasmus va representar l'obra La fira invisible, amb joves actors de 9 nacionalitats diferents. La fira invisible es va representar a Favara, Cheste, Loriguilla, Alfara del Patriarca, Agullent, Manises, Potries, Alpuente, Manuel i la Font de la Figuera, i a les seus Unisocietat del Vicerectorat de Participació i Territori de la UV de València, Quart de Poblet, Alzira, Benetússer, Ontinyent, Anna i Gandia. Aquesta producció va ser vista per més de 5.700 persones entre els mesos de maig a juliol.

Inscripcions per part dels ajuntaments

Els ajuntaments interessats a adherir-se al programa Escena Erasmus per a gaudir de la representació de La gran final, hauran d’emplenar un formulari a través de la web:

https://www.escenaerasmus.eu/gira-las-pequenas-europas/

La llista definitiva de pobles escollits, segons criteris de diversificació territorial, proporcionalitat comarcal i presència en altres activitats de l’Àrea de Cultura, serà publicada durant el mes de febrer de 2018.

Temas: Diputació de ValenciaEscena ErasmusEuropes menudesLa gran final
ShareTweetShareSend
Artículo anterior

El Área de Cultura abre el vasto fondo editorial de la Diputació a las bibliotecas valencianas

Artículo siguiente

Se licita la reconstrucción total de las Motas del Carreró del Saler

Next Post
Se licita la reconstrucción total de las Motas del Carreró del Saler

Se licita la reconstrucción total de las Motas del Carreró del Saler

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Acepto la Política de Privacidad.




Lo último

Ruth Merino (Cs): “Es una negligencia que se dejase circular a un tren con todo el monte ardiendo”

Ruth Merino (Cs): “Es una negligencia que se dejase circular a un tren con todo el monte ardiendo”

17 agosto, 2022
El castell de Festes d’Ontinyent inclourà 14 conjunts de focs i un final amb 500 efectes en 30 segons

El castell de Festes d’Ontinyent inclourà 14 conjunts de focs i un final amb 500 efectes en 30 segons

17 agosto, 2022
Mireia Mollà pedirá al Ministerio una dotación extraordinaria para las zonas afectadas por los incendios

Mireia Mollà pedirá al Ministerio una dotación extraordinaria para las zonas afectadas por los incendios

17 agosto, 2022
Una familia salva en aguas de Oropesa una tortuga marina enredada en un saco de rafia

Una familia salva en aguas de Oropesa una tortuga marina enredada en un saco de rafia

17 agosto, 2022

Lo más leído

  • El viento causa dos accidentes de parapente en Alzira y Carcaixent, uno de ellos mortal

    El viento causa dos accidentes de parapente en Alzira y Carcaixent, uno de ellos mortal

    1 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Se declara otro incendio forestal en Petrer

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vuelve a declararse otro incendio forestal en Calles

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bétera vuelve a batir el récord Guinness con una alfàbega de 3'24 metros

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Diario asociado a

Diario asociado a

Controlado por OJDInteractiva

Controlado por OJDInteractiva

    Noticias CV en redes sociales

    Publicidad

    José A. Garzón
    Telf.: 660703714
    Email: jgarzon@empatiamedia.com
    • Contacto
    • Quiénes somos
    • Política de Privacidad

    © 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

    No Result
    View All Result
    • En Valencià
    • Alicante
      • l'Alcoià
      • Alt Vinalopó
      • Baix Vinalopó
      • Benidorm
      • Campo de Alicante
      • El Comtat
      • Marina Alta
      • Marina Baixa
      • Vega Baja del Segura
      • Vinalopó Mitjà
    • Castellón
      • Alcalatén
      • Alt Maestrat
      • Alt Millars
      • Alt Palancia
      • Baix Maestrat
      • Els Ports
      • Plana Alta
      • Plana Baixa
    • Valencia
      • Valencia ciudad
      • L'Horta
      • Camp de Morvedre
      • Camp de Túria
      • El Rincón de Ademuz
      • La Canal de Navarrés
      • La Costera
      • La Hoya de Buñol - Chiva
      • Ribera Alta
      • Ribera Baixa
      • La Safor
      • La Vall d'Albaida
      • La Serranía
      • Requena - Utiel
      • Valle de Ayora
      • Valle de Cofrentes
    • Cultura
      • Artes Escénicas
      • Cine
      • De libro en libro
      • Diseño
    • Deportes
      • Ajedrez
    • Fiestas y Tradiciones
      • Fallas
      • Fogueres
      • 9 Octubre
      • Navidad
    • Canales
      • Agricultura y Medioambiente
      • Emprende e Innova
      • Economía y Empresa
      • Salud
      • Tecnología
      • Turismo
      • Valencia Histórica
      • Vino
      • El buen yantar
    • Opinión

    © 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Create New Account!

    Fill the forms bellow to register

    All fields are required. Log In

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In