• Cine
  • Diseño
  • Tecnología
  • Agricultura y Medioambiente
  • El buen yantar
  • Solidarios
miércoles, 14 de mayo de 2025
  • Login
Noticias Comunitat Valenciana
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar
No Result
View All Result
Noticias Comunitat Valenciana
No Result
View All Result
Home En Valencià Gregal

L’Ajuntament licita el projecte per a plantar més de 130 nous arbres al barri d’Orriols

lunes, 27 de marzo de 2023
in Gregal

El Servici de Contractació de l’Ajuntament ha aprovat este dilluns la licitació del projecte de rearborització del barri d’Orriols, una iniciativa que permetrà habilitar més de 130 nous punts d’arbratge als carrers Pare Viñas, Sant Joan Bosco i Daroca, mitjançant la creació d’escocells i plantació d’exemplars arboris. D’esta manera, el govern municipal dona compliment als compromisos adquirits en este àmbit en la sèrie de reunions que l’alcalde ha mantingut amb les entitats veïnals i els col·lectius socials del barri. El vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha informat sobre esta iniciativa, i ha subratllat la importància de l’arbratge en la qualitat de vida urbana i ciutadana.

OrriolsTal com ha recordat Campillo, “este projecte va ser acordat amb els veïns i veïnes de la plataforma social d’Orriols en les reunions periòdiques que mantenim, precisament per tal de millorar les condicions del barri”. La resolució del Servici de Contractació inclou la contractació de l’execució de les obres de creació d’escocells i plantació d’arbratge en els tres carrers esmentades (Pare Viñas, Daroca i Sant Joan Bosco) i el canvi d’espècie de Lagunaria Paternonii al carrer Rodrigo de Pertegás.

Sergi Campillo ha subratllat “la importància dels arbres per a la millora del paisatge urbà i per a la millora de la salut de les persones, especialment perquè proporcionen ombra a l’estiu, en una ciutat en la qual cada vegada registrem unes temperatures estivals més altes i també durant gran part de l’any; per això són molt beneficiosos per a la salut i el benestar dels veïns i veïnes dels carrers on estan”, ha destacat.

En total, es preveu habilitar més de 130 nous punts d’arbratge (108 nous escocells en els tres carrers, que podran acollir els mateixos exemplars arboris; i 23 més que s’han plantat ja en els escocells que estaven buits als carrers, en el marc del Pla Una València Més Verda II. En total, es calcula que els carrers d’Orriols tindran fins a 131 arbres més, encara que el número definitiu dependrà també de les circumstàncies concretes de cada tram de carrer, com la presència d’instal·lacions subterrànies de servicis d’aigua o d’enllumenat, entre altres). L’objectiu, ha explicat Sergi Campillo, és “continuar fent de València una ciutat sostenible i amable per a la ciutadania, al mateix temps que restaurar i mantindre la dignitat de tots els barris amb equipaments i dotacions de caràcter cultural, social o, com en este cas, mediambiental”.

La creació de nous escocells dona resposta a les propostes plantejades per les persones residents en la zona, i canalitzades a través de l’Associació de Veïns del barri d’Orriols. Des del Servici Municipal de Jardineria Sostenible s’han constatat les necessitats de naturalització d’Orriols i, s’ha plantejat una actuació dirigida a afavorir la biodiversitat als carrers d’este barri que, tal com ha recordat el vicealcalde i delegat d’Ecologia Urbana, és un dels barris d’Acció Preferent per al govern municipal.

Segons els càlculs del Servici Municipal de Jardineria Sostenible, es preveu crear 31 escocells en Pare Viñas i altres 33 en Sant Joan Bosco (en tots dos casos s’instal·laran sobre la calçada); i altres 44 al carrer Daroca, que s’habilitaran sobre la vorera. Esta diferència es deu a les característiques de cada via, atés que, segons els plans d’infraestructures, és impossible crear els nous escocells en les voreres als carrers Pare Viñas i Sant Joan Bosco, tant per la seua amplària (entre 1,5 i 2 metres) com pels servicis existents; per la qual cosa s’ha optat per habilitar-los en la zona d’aparcament dels costats dels nombres imparells d’estos carrers, ja que els servicis existents també impedixen la creació en la zona d’aparcament dels nombres parells. Per la seua banda, la vorera del carrer Daroca presenta un ample de 3 metres, la qual cosa permet la creació d’escocells en la vorera d’unes dimensions de 1,5 x 1 metres (excepte en el tram entre els carrers Pare Viñas i Sant Joan Bosco, pels servicis existents).

Quant a les espècies arbòries que es preveu plantar, en Pare Viñas i Sant Joan Bosco s’ha optat per a intercalar exemplars de fulla perenne (com a roures carrasqueños (quercus faginea “valentina”), aligustres del Japó (ligustrum japonicum “variegata”), tarongers nans (cumquat fortunella spp), alzines (quercus ilex) o pereres de flor (pyrus cayeriana) amb uns altres de fulla caduca (com tarays (tamarix gallica), magraners, (punica granatum), o lidoneros (celtis australis) amb l’objectiu que en els mesos d’hivern hi haja als carrers exemplars arboris que disposen de fulles verdes, per a aconseguir una millora visual i més natural de l’entorn de manera permanent, a més de millorar la biodiversitat i proporcionar de refugi natural a tota la fauna útil. Al carrer Daroca es plantaran també espècies alternes de fulla caduca, com a arbres orquídia (bahuinia acuminata), o pruneres roges (prunus pisardi); i tant en el primer escocell com en l’últim es plantaran aligustres del Japó (ligustrum japonicum variegatum) de fulla perenne perquè en els mesos d’hivern hi haja al carrer infraestructura verda permanent.

Tags: Ajuntament de Valénciaobres públiquesOrriolsValència ciutat
ShareTweetShareSend
Previous Post

L’Ajuntament de València convoca una línia de subvencions per a la prevenció d’addiccions

Next Post

La banda municipal de Valencia volverá a dar un concierto en homenaje a Nino Bravo el 27 de abril

Next Post

La banda municipal de Valencia volverá a dar un concierto en homenaje a Nino Bravo el 27 de abril

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Acepto la Política de Privacidad.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.







Lo último

cargador para coche eléctrico en casa

Todo lo que debes saber antes de instalar un cargador para coche eléctrico en casa

13 mayo, 2025
31/10/2024 Destrozos materiales tras el paso de la DANA, en el barrio de la Torre, a 31 de octubre de 2024, en Valencia, Comunidad Valenciana (España).  Esta mañana se han reanudado las labores de búsqueda de los desaparecidos en las zonas afectadas por la ana en la Comunidad Valenciana, que se ha cobrado la vida de más de 100 personas, por el momento. Además, los daños materiales son incontables con carreteras cortadas y zonas aisladas por el agua, el barro y los corrimientos de tierra. Muchos municipios están sin agua potable y unas 75.000 personas se encuentran sin suministro eléctrico en la provincia de Valencia a consecuencia del temporal. Esta DANA es la catástrofe atmosférica más trágica que se haya registrado en España en más de medio siglo.
POLITICA
Rober Solsona - Europa Press

Regularizada la situación de más de 22.000 personas migrantes afectadas por la DANA

13 mayo, 2025

20 réplicas de las principales obras del museo de Prado embellecerán municipios afectados por la DANA

13 mayo, 2025

Ayuntamiento busca nueva ubicación litoral para los fuegos de Hogueras por las obras del espigón del Postiguet

13 mayo, 2025

Lo más leído

  • Coche patrulla de la Guardia Civil

    Desmantelan un punto de venta de drogas en un bar de Xeraco

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Juicio contra dos empresarios de Benicarló acusados de contratar a trabajadores sin permiso de trabajo

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Juzgan a un empresario del calzado de la zona de Elda y Petrer por no pagar la Seguridad Social de cuatro empleados

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Cinco detenidos en Sagunto por explotar laboralmente a temporeros extranjeros

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Diario asociado a

Diario asociado a

Controlado por OJDInteractiva

Controlado por OJDInteractiva
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Telegram
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

Contacto

Redacción

Publicidad

José A. Garzón
Email:
jgarzon@empatiamedia.com
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Usamos cookies para asegurar que te damos la mejor experiencia en nuestra web. Si continúas usando este sitio, asumiremos que estás de acuerdo con ello.Aceptar