• Cine
  • Diseño
  • Tecnología
  • Agricultura y Medioambiente
  • El buen yantar
  • Solidarios
sábado, 18 de abril de 2026
  • Login
Noticias Comunitat Valenciana
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Entrevistas al completo
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar
No Result
View All Result
Noticias Comunitat Valenciana
No Result
View All Result
Home Alicante l'Alcoià

L’IVAM Alcoi presenta una exposició única i excepcional sobre la història del disseny valencià

L'exposició 'Disseny valencià (2009-2019). Productes per a un món global' estarà oberta al públic fins al 31 de gener de 2021 | Raquel Tamarit: "Aquesta exposició és una de les contribucions de Cultura de la Generalitat per a nodrir de propostes Alcoi, ja que és capital cultural valenciana 2021"

sábado, 19 de septiembre de 2020
in Diseño, En Valencià, l'Alcoià

La secretària autonòmica de Cultura i Esport, Raquel Tamarit, ha presentat l’exposició ‘Disseny valencià (2009-2019). Productes per a un món global’ a l’IVAM d’Alcoi junt amb el regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Alcoi, Raúl Llopis, i el comissari de la mostra, Xavier Giner.

En paraules de Raquel Tamarit, «aquesta exposició obri una nova temporada de l’IVAM Alcoi molt potent i no podia ser menys, perquè vull recordar que hem reconegut Alcoi com a capital cultural valenciana i la majoria d’activitats culturals al voltant d’aquest reconeixement es realitzaran durant 2021 pels efectes de la pandèmia. Però amb aquesta exposició ja comencem a fer boca per a posar al centre de la cultura valenciana una ciutat com la capital de l’Alcoià», i ha prosseguit: «la mostra que hui obrim al públic ret homenatge a aquesta ciutat, que va ser un dels focus de la Revolució Industrial, així com a les comarques centrals, que han mantingut viva fins ara una gran tradició d’empreses productives i innovadores amb un fort esperit exportador en un món global, i que han fet del disseny un instrument fonamental del seu èxit».

Així mateix, la secretària autonòmica de Cultura ha explicat que «l’exposició, comissariada excel·lentment per Xavier Giner, posa de manifest que el disseny valencià té una rellevància internacional innegable i que els nostres professionals són capdavanters, per això també, ara més que mai, amb una exposició com aquesta volem que el públic visitant conega de primera mà aquest fet i alhora volem que es visualitze la importància d’aquest sector creatiu».

El regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Alcoi, Raúl Llopis, ha destacat en l’acte que «tenim de nou a Alcoi, a la subseu de l’IVAM, una exposició que estic segur que sorprendrà gratament els nostres visitants. Les peces de disseny valencià tant de l’exposició de l’IVAM com de l’exposició de la planta municipal demostren el desenvolupament artístic d’aquesta terra i, alhora, la capacitat productiva i els coneixements científics i tècnics necessaris per a la seua creació. En totes aquestes capacitats tenim una llarga experiència a Alcoi i a la resta de comarques de l’interior, una terra d’indústria, de fabricants i creadors. Com dic, no hi ha millor lloc per a mostrar i apreciar aquesta important part de la cultura contemporània que és el disseny de producte, tant el que gaudim de manera particular com el que compartim en l’espai públic».

Per al comissari de l’exposició, Xavier Giner, professor de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, «la importància del disseny no radica només en el valor econòmic que promou, ni en el testimoniatge que ofereix de les condicions de producció i circulació, sinó que la importància que té consisteix, sobretot, en la funció d’encarnar valor cultural, en ser el territori en el qual la dinàmica plural i canviant de la sensibilitat de l’època es manifesta. Vist així, el disseny és cultura alhora que serveix per a l’educació estètica del públic».

L’exposició proposa un recorregut pel disseny de producte valencià, des de 2009 fins ara, que mostra la complexitat i el gran valor creatiu que té en un món que s’ha tornat definitivament global.

L’exposició és més que un simple mostrari del que s’ha fet durant aquest període de temps. Va més enllà del seu vessant comercial. En la mostra es destaca el valor que aporten els objectes, el testimoniatge que donen de la complexitat d’un món global que ha col·locat els objectes en el centre de la seua dinàmica social i individual.

Amb la mostra d’Alcoi es vol canviar la mirada amb la qual contemplem els objectes quotidians per a captar la bellesa que atresoren: «el valor d’un objecte no es pot confondre amb el seu preu, més aïna al contrari, apreciar un objecte és captar el que ens aporta i el lloc que ocupa per a cadascú. D’alguna manera, podem dir que tot objecte es presenta hui com una promesa de satisfacció al mateix temps que proposa un vincle, i l’ús que fem d’aquesta promesa i d’aquest vincle determina la nostra estima més enllà del seu preu», ha comentat Xavier Giner.

Una mostra organitzada en sis eixos que s’entrecreuen

Un dels eixos gira entorn de la reflexió sobre els objectes particulars i privats. Recull elements de disseny que trobem a la llar, un espai particular, privat i íntim. En l’hàbitat, els objectes són l’attrezzo per a una vida, serveixen a la construcció de l’escenografia en la qual transcorre la vida de la gent.

En l’apartat d’objectes per a l’espera, l’atenció o el treball es presenten elements que ens envolten en l’oficina, l’escola, un restaurant, un hospital o fins i tot un hotel. Són espais interiors que porten la identitat de qui els promou, però que busquen generar en qui els visita o els usa la sensació de pertinença, la sensació d’un nosaltres, són objectes que busquen facilitar aquest «estar junts» treballant, menjant, esperant, descansant.

També es fa una reflexió sobre els objectes per a l’espai públic, on es reuneixen creacions dissenyades per al carrer, una plaça o un parc. Són objectes que ens serveixen per a circular, per a protegir, per a cuidar, per a portar, per a subratllar la nostra individualitat i també per a estar de pas.

L’espai expositiu ‘Peces clau’ reuneix una selecció d’objectes que en aquests últims deu anys han marcat un abans i un després en el disseny de producte. Siga perquè han generat una nova tipologia d’objectes, siga perquè han reinterpretat un problema de disseny i han obert nous camins o perquè han generat noves tendències. Tots tenen en comú que obrin noves vies per al disseny de producte.

‘Fora de sèrie’ mostra peces molt heterogènies entre si que se situen en les zones frontereres del disseny de producte, l’espai en el qual el disseny de producte s’aproxima a l’artesania per l’elevat procés manual i de destresa, però que es mantenen dins del disseny pel concepte que les sosté.

I per últim, ‘Els novíssims’ dona visibilitat a la generació més jove de dissenyadors. És una aposta pel futur del disseny de producte valencià i un espai per al diàleg obert amb els dissenyadors de les generacions precedents. És també un homenatge al gest que va tindre Josep Maria Castellet en 1970 quan va titular així la seua antologia de joves poetes.

Tags: IVAM AlcoiRaquel Tamarit
ShareTweetShareSend
Previous Post

Els monstres valencians de Tots Sants ajudaran els alumnes d’Infantil i Primària a espantar la por

Next Post

Los Guerreros de Xi’an estarán en el MARQ del 29 de abril al 31 de octubre de 2021

Next Post

Los Guerreros de Xi’an estarán en el MARQ del 29 de abril al 31 de octubre de 2021

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Acepto la Política de Privacidad.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.






Lo último

Incendio en una vivienda de Torrevieja

Los bomberos extinguen un incendio en una vivienda de un tercer piso en Torrevieja

18 abril, 2026
Mal Pelo clausura Dansa Valencia

Una reflexión sobre el tiempo y el legado a cargo de Mal Pelo en el Teatre Principal clausura Dansa València

18 abril, 2026
La elefanta Miri en Bioparc Valencia

Fallece una de las elefantas de Bioparc Valencia

18 abril, 2026
Portal Estadístico del Notariado

Los notarios lanzan un portal estadístico de la vivienda con los precios reales en la Comunitat Valenciana

17 abril, 2026

Lo más leído

  • CESG

    El CESG vuelve a llevar la Comunitat Valenciana al podio nacional de Ski Cross

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Un terremoto de magnitud 2,6 sacude Oliva y se deja notar en varias localidades de la Safor

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fotogalería: Valencia celebra a su patrón, San Vicente Ferrer

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Valencia recupera la misa y procesión en honor a la Virgen de los Desamparados de Tabacalera

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Diario asociado a

Diario asociado a

Controlado por OJDInteractiva

Controlado por OJDInteractiva
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Telegram
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

Contacto

Redacción

Publicidad

José A. Garzón
Email:
jgarzon@empatiamedia.com
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Entrevistas al completo
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Usamos cookies para asegurar que te damos la mejor experiencia en nuestra web. Si continúas usando este sitio, asumiremos que estás de acuerdo con ello.