• Cine
  • Diseño
  • Tecnología
  • Agricultura y Medioambiente
  • El buen yantar
  • Solidarios
lunes, 20 de abril de 2026
  • Login
Noticias Comunitat Valenciana
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Entrevistas al completo
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar
No Result
View All Result
Noticias Comunitat Valenciana
No Result
View All Result
Home Castellón Plana Alta

Així serà la Pérgola del Parc Ribalta de Castelló després de la seua rehabilitació integral

El projecte, cofinançat per Europa, comporta un disseny més sostenible i amb menys impacte visual | Amb 2.800 metres i 1.500 persones d'aforament, l'immoble actuarà com a pol comercial i reforçarà a Castelló com ciutat de congressos

viernes, 12 de noviembre de 2021
in Plana Alta, En imágenes, En Valencià

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha presentat aquest divendres el projecte de rehabilitació integral de l’emblemàtic edifici polifuncional de la Pèrgola, emplaçat al parc Ribalta. L’objectiu és reformular-la com a espai polifuncional en una actuació que reduirà el seu volum per a incorporar més espais a l’aire lliure i per a millorar la seua integració amb l’entorn del parc Ribalta. L’immoble sumarà quasi 2.800 metres quadrats de superfície total i una ocupació màxima de 1.500 persones entre la planta baixa i les terrasses del pis superior. Marco ha estat acompanyada en la presentació pel regidor d’Urbanisme, José Luis López, i la regidora de Patrimoni, Pilar Escuder.

L’actuació està inclosa en l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI) i compta amb 2,5 milions d’euros de pressupost que permetrà reformar «aquest edifici tan emblemàtic per a la ciutat i que s’adaptarà així a les necessitats actuals després dels seus 50 anys de marxa», ha dit Marco.

«Amb aquesta reforma integral potenciarem aquesta zona de la ciutat i a transformar la Pèrgola en un centre dinamitzador que contribuïsca a revitalitzar el pulmó verd de Castelló; és un espai emblemàtic que ha estat molts anys ignorat i ara, gràcies als fons europeus, podrem posar-ho en valor», ha indicat l’alcaldessa. Marco ha destacat que amb aquesta rehabilitació es dotarà a la ciutat «d’un edifici més sostenible i versàtil», ja que podrà ser utilitzat per a actes i esdeveniments multitudinaris de diferents categories. Així mateix, ha assenyalat que l’actuació «posa en valor el patrimoni local en recuperar per a la ciutadania un edifici deteriorat després de cinquanta anys de vida».

La Junta Local de Govern ha aprovat aquesta setmana el projecte de rehabilitació de l’edifici i la licitació de la contractació, així com consignar els 2,49 milions en els pressupostos de 2022. La rehabilitació integral ha sigut autoritzada per la Conselleria de Cultura, en tractar-se d’una intervenció dins del Ribalta, declarat Conjunt Històric Artístic. El termini d’execució, una vegada adjudicada l’obra, és de 9 mesos.

L’operació busca la regeneració física, econòmica i social de la Pèrgola, que se sotmetrà a més a un procés de modernització tecnològica en matèria d’eficiència energètica per a convertir-la en un espai d’emprenedoria social i sostenible.

La intervenció integral sobre l’actual edifici de la Pèrgola, que serà totalment funcional i accessible, es marca tres objectius. D’una banda, aconseguir l’equilibri amb l’entorn mitjançant un disseny amb un impacte visual apropiat i integrat amb el parc. Per a això es proposa demolir les construccions que sobreïxen del cos principal de l’edifici, conservant la seua geometria i estructura; redimensionar l’aforament conforme a les necessitats reals actuals; i utilitzar materials de qualitat, amb textures i colors concordes amb els de l’entorn immediat.

La planta baixa polifuncional, de quasi 2.300 metres quadrats i amb capacitat per a 1.300 persones, quedarà diàfana i sumarà un porxo cobert i obert previ als accessos del públic i amb un sistema de tancament envidrat que imprimirà més lluminositat a l’interior. Aquest porxo se separa de l’exterior mitjançant una cancel·la lleugera i transparent. La major part de planta baixa es destinarà al públic i inclourà zones reservades a serveis higiènics, locals tècnics i magatzems. Ací se situarà l’escenari, en la mateixa posició que l’actual, encara que amb menor superfície.

Per part seua, un anell exterior amb terrassa, obert i parcialment cobert -a través de suports i bigues disposats ‘radialment’ per a generar una imatge de ‘pèrgola’- vorejarà part de la planta superior. En ella s’exclou la presència de públic, excepte per l’accés ocasional i controlat a la terrassa, i albergarà serveis higiènics i locals per a instal·lacions i magatzems.

El primer referent de la Pèrgola es remunta a 1925. D’aqueixa data consta el projecte d’una primitiva pèrgola: un espai a l’aire lliure, de forma circular (no existia edificació tancada), en la zona on hui s’alça l’edifici. L’espai s’utilitzava per a funcions i balls i va tindre un cost llavors de 7.276 pessetes A partir dels anys 60 es transforma en un espai tancat i cobert per a la celebració d’espectacles multitudinaris. L’edifici actual es remunta a un projecte de 1971 i va consistir en el tancament total del perímetre. Durant aquest últim mig segle, l’immoble ha albergat innombrables actes festius, socials, culturals i esportius.

Projecte Pérgola Parc Ribalta

Tags: Ajuntament de CastellóAmparo MarcoEDUSIJosé Luis LópezLa Pérgolaparc RibaltaPilar Escuder
ShareTweetShareSend
Previous Post

José Gosálbez (VOX): “La calle apoya las iniciativas de VOX (que Ribó rechaza) para acabar con el botellón”

Next Post

Llíria reabre el aparcamiento de ‘La Cultural’

Next Post

Llíria reabre el aparcamiento de 'La Cultural'

Comments 1

  1. Ana Mas says:
    4 años ago

    Si ponen tanto cristal,el edificio se va a convertir en una trampa mortal para las aves, que son luchas las que habitan el parque, pues seran muchos los pajaritos que se estrellan contra los cristales por los reflejos de la luz y mueren, como ocurre en la piscina del grao de castellon, todas las semanas hay pajaritos de los que comen insectos muertos, que volando se estrellan contra el cristal, habria que pensar en una manera para que fuese mas visible a las aves.No entiendo como las asociaciones ecologistas no se preocuapn mas del tema.y luego nos quejamos de que tenemos mosquitos

    Responder

Deja una respuesta Cancelar la respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Acepto la Política de Privacidad.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.






Lo último

Marta Ferrando, regatista del RCN Valencia

Marta Ferrando (RCN Valencia) manda en Europa y conquista el oro en ILCA 4 sub-16

19 abril, 2026
Hermandad del Santísimo Ecce-Homo

La Hermandad del Santísimo Ecce-Homo del Cabanyal presenta el cartel y logo de su Centenario

19 abril, 2026
Jornada en la Universidad de Nápoles Federico II

La Universidad de Nápoles Federico II celebra su 800 aniversario con un Foro sobre reforma judicial y un homenaje a Antonio Camaró

19 abril, 2026
Un proyecto para la reinserción a través de la formación

Europa sitúa la formación como eje de la reinserción en el siglo XXI

19 abril, 2026

Lo más leído

  • CESG

    El CESG vuelve a llevar la Comunitat Valenciana al podio nacional de Ski Cross

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Aparece un cachalote sin vida y en descomposición en una playa de Oliva

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fotogalería: Valencia celebra a su patrón, San Vicente Ferrer

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • La Dansà del Mocadoret llena la plaza de la Virgen de fiesta y tradición

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Diario asociado a

Diario asociado a

Controlado por OJDInteractiva

Controlado por OJDInteractiva
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Telegram
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

Contacto

Redacción

Publicidad

José A. Garzón
Email:
jgarzon@empatiamedia.com
  • Quiénes somos
  • Política de Privacidad

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • En Valencià
  • Alicante
    • l’Alcoià
    • Alt Vinalopó
    • Baix Vinalopó
    • Benidorm
    • L’Alacantí
    • El Comtat
    • Marina Alta
    • Marina Baixa
    • Vega Baja del Segura
    • Vinalopó Mitjà
  • Castellón
    • Alcalatén
    • Alt Maestrat
    • Alt Millars
    • Alt Palancia
    • Baix Maestrat
    • Els Ports
    • Plana Alta
    • Plana Baixa
  • Valencia
    • Valencia ciudad
    • L’Horta
    • Camp de Morvedre
    • Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • Ribera Alta
    • Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Vall d’Albaida
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valle de Ayora
    • Valle de Cofrentes
  • Cultura
    • Artes Escénicas
    • Cine
    • De libro en libro
    • Diseño
    • Entrevistas al completo
    • Hemeroteca Selecta
  • Deportes
    • Ajedrez
  • Fiestas y Tradiciones
    • Fallas
    • Artistas falleros
    • Sueños de Fallas
    • Fogueres
    • Magdalena
    • 9 Octubre
    • Navidad
  • Canales
    • Agricultura y Medioambiente
    • Emprende e Innova
    • Economía y Empresa
    • Salud
    • Tecnología
    • Turismo
    • Valencia Histórica
    • Vino
    • El buen yantar

© 2018 Desarrollado y diseñado por Javier Furió sobre JNews by Jegtheme.

Usamos cookies para asegurar que te damos la mejor experiencia en nuestra web. Si continúas usando este sitio, asumiremos que estás de acuerdo con ello.