La Unió de Llauradors i Ramaders ha denunciat la proliferació de robatoris en granges de porcs a la Vall d’Albaida en el transcurs de les últimes setmanes davant que ha produït “impotència i indefensió” dels ramaders afectats.
Els robatoris s’han produït a Quatretonda, però la major part d’estos han tingut lloc a Llutxent, on els grangers fins i tot realitzen patrulles per a vigilar les seues granges, però que així i tot “els lladres aprofiten qualsevol absència per a cometre els robatoris” afirmen des de la Unió. Els ramaders assenyalen que “sembla que ens tenen vigilats i actuen quan en el moment just quan no estem”.
Els ramaders expliquen que han presentat denúncies en la caserna de la Guàrdia Civil de Benigànim, que coneixen als autors dels robatoris però pel que sembla no és suficient perquè cessen els robatoris. Sospiten que estos robatoris són a càrrec de grups que posseeixen els mitjans de transport adequats i que tenen perfectament assegurada la compra posterior dels porcs.
La Unió reclama major vigilància a les zones rurals per a evitar este tipus de robatoris i torna a insistir en la necessitat de canviar l’actual Codi Penal i, amb açò, la tipificació dels delictes en el sector agrari i “que deixen de considerar-se com a mera falta de furt el robatori d’animals o collites el valor de les quals no supera els 400 euros”. A més, segons el parer de la Unió, “és necessari castigar la reincidència en el camp perquè ara un lladre pot cometre en el termini d’un any fins a quatre robatoris i ser tipificat només com una falta deixant per tant totalment indefens al ramader”.
Acaba el col·lectiu de llauradors i ramaders assenyalant que els robatoris, al costat de la crisi de preus que pateixen i els alts costos de producció, “poden ser alguns dels principals factors que provoquen el fastig i l’abandó dels ramaders a la Comunitat Valenciana“.
Articles relacionats
La Unió de Llauradors alerta d’una onada de robatoris de fruita d’estiu a la Vall d’Albaida a plena llum del dia
L’ona de calor provoca la mort del 50% de pollastres a diferents granges de Quatretonda, Llutxent i Pinet
Uns 400 assistents a la 24a Trobada d’Escoles d’Adults de la Vall d’Albaida celebrada a Benigànim
Els Mites del Benicadell i els Corporals de Llutxent en ‘Obrim les Portes de la Vall’ del cap de setmana
Els equips del Genovés imperen en les finals del 9è Campionat de Raspall de la Mancomunitat de la Vall